Španělsko a Anglie - byli jsme tam

03.11.2015 11:19

Naše škola získala grant v rámci výzvy č. 56 MŠMT a díky němu se studenti mohli podívat do ciziny, aby rozvíjeli svoje jazykové dovednosti v cizím jazyce a poznávali reálie na vlastní kůži. V týdnu 18. - 24.10. skupina 20 studentů vycestovala do Londýna a 10 španělštinářů do Barcelony. 10 němčinářů se zatím ještě těší na svou cestu do Berlína 22. - 28.11.2015.

Londýn, Anglie

Je neděle 18. října 2015 a my (20studentů a dva dozoři:o)) nastupujeme do dvoupatrového autobusu společně s několika studenty z jiných plzeňských škol a vyrážíme na cca 16ti hodinovou cestu do Londýna. Po několika povinných zastávkách dorážíme do Calais, kde se v pět hodin v pondělí ráno protahujeme při celní prohlídce. Naloďujeme se na trajekt a po krátké cestě lodí připlouváme do Doveru. Pak už jen "krátká" cesta do Londýna, kde vystupujeme - rozlámaní, unavení, ale spokojení, že už jsme tady a natěšení, co všechno uvidíme. Čeká na nás Matěj, rodilý Čech, který žije v Anglii už 8 let, a který nás bude pět dní provázet Anglií. První den nás pěkně protáhne, ukáže nám centrum Londýna s nejznámnějšími památkami - Westminster Abbey, Houses of Parliament, Big Ben, Buckingham Palace a první část prohlídky končí na Trafalgar Square u National Gallery, tady máme možnost si trošičku odpočinout a prohlédnout si díla slavných mistrů. Pak si prohlédneme SOHO a naše cesta končí večer projížďkou na London Eye. Všichni se těšíme do postele:o) a jídlo v hostitelských rodinách.

Druhý den máme na programu prohídku královského paláce Hampston Court, společně s jeho zahradním bludištěm a rozlehlými zahradami. Zámek si prohlížíme za asistence audio průvodce, na kterém si procvičujeme svou znalost angličtiny. Celá expozice zámku je připravena zajímavým, hravým a poutavým způsobem. Po prohlídce nastupujeme do autobusu a odjíždíme do Greenwiche, kde je pro nás připravena tříhodinová výuka angličtiny.

Ve středu se naše skupina rozhodla udělat vlastní program. Vyzkoušeli jsme Londýnské metro, DLR a pověstné rudé dvoupatrové autobusy. I když nám nepřeje počasí (leje jako z konve), dorážíme kolem Národní banky (jsem ekonomická škola, ta stojí za zmínku) do St. Paul´s Cathedral, kde strávíme prohlídkou oltáře, krypty, šeptacího ochozu a výstupem na venkovní ochoz zhruba 2 hodiny. Z plánované návštěvy Covent Garden a burzy upouštíme kvůli počasí. Vedení dává rozchod a po hodině nakupování dorážíme metrem zpátky do Greenwiche na výuku, cestou se fotíme u Cutty Sark a procházíme kolem nultého poledníku.

Ve čtvrtek vyjíždím z Londýna na celodenní výlet do Brightonu. Cestou zastavujeme u hradu Prevensey Castle a zajíždíme na anglické pobřeží do míst námořníkům známých jak Seven Sisters. V Brightonu je na programu prohlídka zábavního mola a centra města. Čas se najde i na nákup nějakého toho dárku pro rodiče:o).

V pátek je náš poslední den v Anglii. Dopoledne navštěvujeme po cestě lodí po Temži Tower of London. Způsob prezentace anglických dějin nás fascinuje. Dalším bodem programu je Tower Bridge. Pak už jen cesta lodí zpátky do Greenwiche, hromadné selfie u plachetnice Cutty Sark a hurá na výuku.

No a je to tady, končí náš studijně-poznávací zajezd do Anglie. Loučíme se s Matějem a vyrážíme směr domov. V pořádku se vracíme do náruče rodičů kolem poledne v sobotu 24. října 2015.

Prohlédněte si fotky z našeho výletu.

Barcelona, Španělsko

Ahoj všichni, jmenuju se Lukáš Kolář a chtěl bych vám říct něco málo o našem školním výletu do španělského města Barcelony, kde jsme byli odsoboty 18.10.2015 do neděle 25.10.2015.

První den jsme měli volný a tak jsme já, Ludva a Kuba zkoušeli natrénovat cestu do školy. I když jsem jim říkal, že je to zbytečné, tak jsme vyrazili a mapu si vzal na starost Ludva. Když jsme šli už docela dlouho, tak mi vrtalo hlavou, jak to že tam ještě nejsme. A tak jsem převzal mapu já a našel jsem školu. Celí unavení jsme se vrátili do naší rodiny, kde jsme byli ubytováni. Paní domácí se jmenovala Norma a měla dceru Jasmine. První večeře byla velice dobrá, byly to nějaké těstoviny s výbornou omáčkou a na tom byl nastrouhaný parmazán. Tak jsme se seznámili a šli spát.

Ráno jsme vstávali v 8:30, abychom stihli hygienu a snídani, protože jsme měli s paní učitelkou a ostatními spolužáky sraz před školou v 9 a v 9:30 začínalo vyučování. Do školy jsme chodili od pondělí do středy a učili jsme se od 9:30 do 10:55 pak byla přestávka do 11:15 a to byla jediná přestávka, konec vyučování byl ve12:30. Po škole jsme se vrátili „domů“ odnést si věci a šli jsme na oběd. S Ludvou jsme si dali Hamburgesa completa, výborný „hambáč“.

První den jsme šli na Katalánské náměstí neboli Plaza de Catalunya. Poté jsme šli po promenádě La Rambla, až jsme dorazili do přístavu jménem Puerto Velo. Druhý den po škole jsme se šli podívat na úžasnou stavbu, která se jmenuje Sagrada Familia. Já osobně jsem se na Sagradu hrozně těšil a opravdu hodně jsem od toho očekával, ale bylo to nad očekávání! Jen je škoda, že jsme nešli dovnitř, ale i tak to můžu jen a jen doporučit. Ve středu jsme šli po nejdražší ulici jménem Paseig de Grácia, kde jsme měli možnost vidět dva domy od architekta Antonia Gaudího. První jsem vybral dům jménem Casa Batlló, velice zajímavá stavba už jen proto, že není hranatá, ale má tam navíc prvky vycházející z přírody. A druhý dům s názvem Casa Milla (La Pedrera) je také dost zajímavá a určitě stojí za to tyto dva domy vidět.

Ve čtvrtek jsme šli na Barcelonské nádraží, kde jsme si zakoupili jízdenku do Turistického autobusu, který projíždí celou Barcelonu a výborné na tom je, že můžete kdykoliv vystoupit a nemusíte si kupovat další jízdenku, ale na tu samou můžete jet, kolikrát chcete. Jezdí se červenou, zelenou a modrou linkou. Naše první zastávka byla na hoře Montjuic, kde jsme měli možnost vidět Estádio Olímpico, neboli Olympijský stadión. Další zastávka byla v místě Puerto Olímpico, kde jsme měli možnost jít na pláž, ale jen na chvíli. Nasedli jsme do autobusu a jeli do Parku Güell. Na to hlavní jsme nešli, protože bylo plno a tak jsme si obešli to, co se dalo a jeli dál a viděli jsme fotbalový stadion FC Barcelony- Camp Nou. V 7 večer jsme měli sraz s naším průvodcem Carlosem u Národního musea katalánského umění. Jenže nikomu se nechtělo poslouchat nic o museu, když kousek od nás se jezdilo rallye a já jsem si tak splnil jeden ze svých životních snů, vidět hvězdy jako jsou Jari-Matti Latvala, Sebastian Ogier nebo Dani Sordo.

A konečně pátek, den kdy jsme si to měli nejvíc užít… Ráno jsme se šli podívat do Pueblo Espaňol , což je Španělsko v malém. Potom jsme šli opět na pláž, ale tentokrát jsme měli možnost jít i do vody a využili jsme i tamní občerstvení, když já a Ludva jsme si dali nápoj jménem Sangria a ostatní Mojito. Po pláži přišel pro většinu z nás zlatý hřeb našeho výletu a to návštěva a prohlídka stadionu Camp Nou. A musím uznat, že jako fanoušek týmu Real Madrid C.F., což je hlavní rival FC Barcelony, tak jsem si to užil a byla to nádhera. Po prohlídce jsme šli za holkami, které nechtěly jít na stadion, ale chtěly jít nakupovat. Když měli všichni nakoupeno, tak jsme se vraceli do rodin a začínali balit. Někteří z nás ani nechtěli jít spát, protože jsme museli být ve 4:45 před bytem, kde čekal autobus, co nás vezl na letiště a odlet byl v 7:45.

Tak jsme na letišti ... ¡Adiós Barcelona!

Prohlédněte si zde fotky z našeho výletu nebo také tady.